Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - FishM

Pagini: [1]
1
Apa / Răspuns: Parametri apei
« : Octombrie 29, 2009, 12:48:28 pm »
Din pacate timpul meu sa cam limitat cu venirea pe lume a celui de al 2-lea copilas .... Oricum sper in curand sa mai pot spicui cate ceva pe ici pe colo .

2
Apa / Parametri apei
« : Martie 12, 2009, 12:19:06 pm »
În calitate de acvaristi este foarte important sa cunoastem sau mai bine zis sa masuram nivelul de pH, kH si gH din acvariul personal si din sursa de apa. Mediul cel mai potrivit pentru viata acvatica este exprimat prin termeni care arata proprietatile apei, termeni precum pH-ul si gH care indica habitatul natural al pestilor. Multi acvaristi, chiar daca masoara acesti parametrii, nu îi înteleg în totalitate, nu cunosc modul în care interactioneaza acestia si mai ales care sunt efectele pe care le au asupra pestilor. Informatiile de mai jos va ofera definitii ale acestor parametrii si clarificarea termenilor, precum si modul în care afecteaza viata pestilor tropicali.

PH-ul

Este cel care defineste caracterul acid sau alcalin al apei. Provine din limba franceza - hydrogène – si este tradus drept puterea hidrogenului fiind cel care masoara concentratia ionilor de hidrogen din apa. Este cuprins între 1 si 14, o valoare mai mica decât 7 semnalând caracterul acid al apei, iar un pH mai mare de 7 indicând o apa alcalina.
Apa potabila trebuie sa aiba un pH cuprins între 6,5 si 8,5 iar apele acide au tendinta de a coroda conductele si robinetii în timp ce apele cu caracter bazic au un gust neplacut si amarui.
PH-ul reprezinta cantitatea de ioni de hidrogen (H+) si hidroxid (OH-) care sunt dizolvati într-o solutie. Cu cât numarul ionilor de hidrogen este mai mare, cu atât apa este mai acida, iar pH-ul este mai mic.

De exemplu:

O solutie care contine o concentratie egala de hidroxid si hidrogen este considerata drept NEUTRA, iar valoarea pH-ului este 7.
O concentratie mai mare de ioni de hidroxid indica o valoare mai mare de 7 a pH-ului si o apa alcalina.
O concentratie mai mare de ioni de hidrogen indica un pH mai mic de 7 si o apa acida.
Scala pH-ului este logaritmica sau altfel spus, fiecare pas în jos sau în sus este de 10 ori mai mic sau mai mare decât precedentul. Adica, un pH de 6 este de 10 ori mai acid decât un pH de 7, iar un pH de 5 este de 100 de ori mai acid decât unul de 7 si exemplele pot continua. Majoritatea pestilor de apa dulce traiesc în marja unui pH de 5.5 si 7.5. Dar asa cum am mentionat, scala pH-ului este logaritmica si de aceea reprezinta o variatie de peste 1000 de ori. Chiar si o mica schimbare a pH-ului poate afecta pestii, cauzând stresul sau moartea lor. Pentru pesti consecintele sunt multe si variate. De exemplu le pot afecta capacitatea de respiratie, iar aciditatea sau alcalinitatea ridicate pot provoca daune fizice direct pielii, branhiilor sau ochilor.
Expunerea îndelungata la nivele sub-letale de pH pot cauza stres, o cantitate de mucus excesiva si îngrosarea epiteliului pielii si al branhiilor, de cele mai multe ori având consecinte fatale. De asemenea, exista si consecinte indirecte care pot afecta vietatile din acvariu. Schimbarile pH-ului vor afecta gradul de toxicitate a multor compusi dizolvati.
De exemplu: amoniacul devine mai toxic pe masura ce creste pH-ul. Fluctuatii ale pH-ului, desi sunt mentinute în marja preferata, pot fi periculoase pentru sanatatea pestilor. Bacteriile nitrifiante, esentiale în conversia amoniacului în nitrati au la rândul lor o marja a pH-ului care se cuprinde între 7.5 si 8.6. Variatiile pH-ului afecteaza si unele tratamente medicamentoase. Chloramina-T este mai toxica la un nivel scazut al pH-ului, în timp ce permanganatul de potasiu este mai periculos la nivele mai înalte ale pH-ului.

MONITORIZAREA pH-ului într-un acvariu stabil ne indica momentul în care trebuie schimbata apa sau atunci când substratul trebuie sifonat. Excesul de mizerie poate produce acid carbonic care va acidifia apa si va scade valoarea pH-ului. Chiar daca selectarea pestilor în concordanta cu valoarea pH-ului sursei de apa (pentru umplerea acvariului) este cea mai buna metoda pentru a evita schimbarea voita a pH-ului, multi acvaristi doresc sa creasca pesti care implica alterarea pH-ului. Mai multe tipuri de pesti pot accepta o marja limita de variatie a pH-ului, dar reproducerea devine dificila si chiar imposibila. În orice caz, exista câteva metode pentru alterarea pH-ului din acvariu personal.

METODE DE REDUCERE a pH-ului


Filtrarea apei folosind turba.
Adaugarea lemnului în acvariu sau în vasul cu apa.
Injectarea cu dioxid de carbon.
Folosirea produselor din comert destinate scaderii pH-ului.
Schimbarea apei cu una mai moale sau cu una cu osmoza inversa (RO).

METODE DE CRESTERE a pH-ului
Aerarea apei, prin eliminarea dioxidului de carbon.
Adaugarea de pietre care contin calcar sau folosirea coralilor.
Folosirea produselor din comert destinate cresterii pH-ului.
Atentie! Orice schimbare de pH se va face treptat!

Apa care este amortizata slab (kH scazut sau duritate temporara) va determina fluctuatii mai înalte ale pH-ului decât apa bine amortizata. Ca o regula generala, APA DURA este de obicei mai alcalina si mai bine amortizata, în timp ce APA mai MOALE este de obicei mai acida si slab amortizata. Duritatea permanenta are la rândul ei un efect asupra pH-ului si de aceea, pentru a întelege perfect pH-ul, trebuie sa întelegem si duritatea apei.

DURITATEA apei este determinata de continutul de saruri de calciu si de magneziu care, la încalzirea apei, se precipita. De aceea nu se recomanda depozitarea sticlelor de apa îmbuteliata la temperaturi ridicate. Apa cu duritate medie este considerata cea mai indicata pentru consum. Apa acumuleaza multe substante dizolvate înainte de a ajunge la chiuvetele din propria gospodarie. Duritatea este o masura a concentratiei de ioni metalici asa cum sunt calciul, magneziul, fierul si zincul. Majoritatea acestor concentratii provine din trecerea apei de ploaie prin diferite pietre. În majoritatea surselor de apa întâlnim în general, saruri de calciu si de magneziu iar în cantitati foarte mici gasim alte metale. Trebuie luate în calcul doua feluri de DURITATE.

1. Duritate permanenta si alcalinitate
 Mai este cunoscuta în general si sub denumirea de duritate carbonica sau nepermanenta, adica (kH). Ambele constituie duritatea totala (gH). Alcalinitatea sau duritatea temporara (carbonica adica kH) se refera la duritatea derivata în mare parte din ionii de carbonat si bicarbonat si reflecta direct capacitatea de amortizare a apei. Poate fi precipitata sau exterminata prin fierberea apei. Duritatea permanenta masoara ioni de nitrati, sulfati si clorura si nu poate fi eliminata prin fierbere. În timp ce exista o conexiune între duritatea apei si amortizare, duritatea este, în mare parte, un produs al ionilor de calciu si magneziu, iar amortizarea este produsa de ioni de bicarbonat si carbonat. Asa cum am mentionat mai sus, apa dura este de obicei mai bine amortizata iar apa moale mai putin amortizata. Totusi, în functie de compozitia apei, este posibil sa avem apa dura care este amortizata slab sau invers. Pentru a stabili felul apei folosite avem nevoie de un echipament de testare pentru gH si kH.

kH

Duritatea carbonica sau duritatea temporara este cea care masoara capacitatea de amortizare, de absorbtie si neutralizare a acizilor fara schimbari majore de pH. Gânditi-va la capacitatea de amortizare ca fiind un burete, cu cât capacitatea de amortizare este mai mare cu atât si buretele este mai mare.
De câta amortizare are nevoie acvariul personal? Cu cât valoarea kH-ului (cu cât mai mare buretele) este mai înalta, cu atât si apa din acvariu va fi mai rezistenta la schimbarile de pH.
kH-ul unui acvariu ar trebui sa fie într-atât de mare încât sa previna fluctuatii mari ale pH-ului în timp. Daca valoarea kH-ului este sub 4.5 OdH, ar trebui sa acordati atentie pH-ului (printr-o testare periodica) pâna când ajungeti sa cunoasteti cât de stabil este pH-ul din acvariu. Amortizarea însa este asemeni unei sabii cu doua taisuri. Latura pozitiva consta în faptul ca, ciclul nitrogenului din acvariu produce nitrati. Daca nu avem o amortizare buna (adica un kH bun), atunci si pH-ul va scadea în timp. Capacitate de amortizare stabila va mentine stabil si nivelul pH-ului. Latura negativa este ca apa dura are aproape întotdeauna o capacitate de amortizare mare si daca pH-ul din acvariu este prea înalt va putea mult mai greu sa fie scazut.
Amortizarea mai este numita si ‘alcalinitate’ dar nu trebuie confundata cu termenul de ‘alcalin’. Acvariile cu un kH scazut necesita o atentie sporita la schimburile de apa pentru a controla nivelul nitratilor astfel încât pH-ul sa nu scada. Ca si în cazul pH-ului, exista metode de a creste sau descreste puterea de amortizare a apei:

METODE DE A CRESTE a Kh-ului:
Adaugarea de bicarbonat de sodiu. O lingurita de bicarbonat la 50 l poare ridica nivelul kH-ului cu aproximativ 4 OdH fara efecte majore asupra pH-ului.
Adaugarea unei pietre de aer pentru a intensifica miscarile apei la suprafata eliminând dioxidul de carbon.
Folosind produse din comert destinate acestui lucru.
METODE DE A MICSORA Kh-ul:
Injectând dioxid de carbon.
Folosirea apei cu osmoza inversa în combinatie cu apa de la robinet.
Folosirea produselor din comert.
Nu este o idee buna folosirea apei distilate în acvariu. Prin definitie, apa distilata nu are kH ceea ce înseamna ca daca adaugati chiar si foarte putin acid pH-ul se va schimba si va stresa pestii. Datorita acestei instabilitati, apa distilata (sau orice apa pura) nu se foloseste direct niciodata. Apa de la robinet sau alte saruri trebuiesc adaugate înainte pentru a creste gH-ul si kH-ul.

gH

DURITATEA GENERALA (gH) se refera la concentratia de ioni de calciu si de magneziu dizolvati. Dar si alti ioni pot contribui la duritatea generala însa sunt nesemnificativi si uneori dificil de masurat. Atentie!!! Atunci când se spune ca pestii prefera o apa moale sau dura, se face referire la gH si nu la kH. gH-ul nu afecteaza în mod direct pH-ul desi apa dura este de obicei alcalina datorita unor reactii între gH si kH. Un gH necorespunzator va afecta transferul de nutrienti prin membranele celulei si poate afecta fertilitatea icrelor, functionarea adecvata a organelor interne cum ar fi rinichii dar si procesul de crestere. De obicei majoritatea pestilor si a plantelor se pot adapta la un anumit gH dar reproducerea va fi mult mai greu de realizat.
Majoritatea testelor masoara gH-ul în grade germane de duritate sau OdH, care reprezinta egalitatea cu 17.9 mg/L. De vreme ce mg/L este egal cu ppm (parti pe milion) înmultiti gradele OdH de 17.9 daca preferati sa lucrati cu ppm. Tabelul de mai jos va ofera o idee despre cât de dura este apa din acvariul personal dupa ce veti citi testele:

TABELUL DURITATII GENERALE

0-4 dH 0-70 ppm Foarte moale
4-8 dH 70-140 ppm Moale
8- 18dH 140-210 ppm Duritate medie
12-18dH 210-320 ppm Duritate semnificativa
18-30dH 330-520 ppm Dura peste 30dH
520 ppm Foarte dura


METODE DE CRESTERE a Gh-ului
Adaugarea de calcar în acvariu (va creste si kH-ul care va determina si cresterea pH-ului)
Adaugarea de carbonat de calciu va creste valorile gH si kH.

METODE DE A REDUCE gH-ul
Adaugarea muschiului de turba în filtru.
Folosirea produselor din comert pentru a ‘înmuia’ apa (aceasta extermina ionii de calciu si magneziu si îi înlocuieste cu ioni de sodiu. Multi acvaristi sunt de parere ca aceasta metoda nu este acceptabila deoarece majoritatea pestilor care prefera apa moale nu prefera si sodiu).
Amestecarea apei cu alta apa cu osmoza inversa (RO – reverse osmosis). Asa cum ati observat este mai dificil sa schimbam gH-ul fara sa afectam sau sa înfluentam kH-ul decât daca am proceda invers.

CONCLUZII:

Cu toate ca sunt pH-ul, kH-ul si gH-ul sunt diferiti, ei interactioneaza si se influenteaza unul pe celalalt. Daca schimbati un parametru este cazul sa îi monitorizati si pe ceilalti pentru a observa schimbarile care apar. Cel mai usor si cel mai recomandat este sa alegeti pesti care sa fie compatibili cu parametrii sursei de apa pe care o folositi.
De asemenea, tineti cont de faptul ca toate schimbarile trebuie facute în mod treptat. Când va hotarâti sa faceti anumite schimbari este de preferat sa le faceti într-un recipient în afara acvariului si apoi sa amestecati cu apa din acvariu. Daca aveti un kH scazut, faceti schimburi de apa mai dese în concordanta si monitorizati pH-ul mai frecvent. Decorurile precum lemnul sau elementela care contin calcar, filtratul cu turba etc vor afecta kH-ul si pH-ul din acvariul personal.
În calitate de acvaristi este necesar sa masuram valorile pH-ului, kH-ului si gH-ului ale acvariului personal si al sursei de apa pe care o folosim, pentru ca acesti parametrii stabilesc compatibilitatea pestilor cu habitatul lor natural. Speram ca acest articol constituie o lectura care va va ajuta sa cunoasteti si sa întelegeti mai bine definitiile acestor termeni precum si modul în care interactioneaza parametrii apei si efectele pe care le produc asupra pestilor.
 

3
Vegetale / Algele
« : Martie 12, 2009, 12:12:08 pm »
Algele sunt considerate a fi o napasta sau ca sa întelegeti mai bine o nenorocire pentru bazinul unui acvarist pasionat. O data ce te-ai decis sa amenajezi si bineînteles sa menti un acvariu, atunci nu uita ca vei avea de-a face cu aceste alge atât de pacatoase. Acestea sunt genul de plante a caror înflorire si prosperitate se datoreaza unor conditii insuficiente de îngrijire a apei din bazin. Mai précis, cauzele care influenteaza aparitia algelor sunt legate de fertilizarea în exces, de resturile de mâncare ale pestilor sau de diversele combinatii specifice de nutriti. În ciuda faptului ca, conditiile care favorizeaza cresterea plantelor vor favoriza si raspândirea algelor, numai este un secret realitatea ca, acvariile mature tind sa aiba tot timpul probleme cu algele chiar daca plantele specifice si bacteriile existente se “lupta” împotriva lor.
Algele sunt mari “mâncatoare” care vor utiliza si cea mai mica cantitate de hrana care nu este folosita de plantele mari din acvariu. Anumite tipuri de alge se dezvolta chiar în functie de cantitatea de nutriti care este în exces. Acesta este motivul pentru care, chiar si acvariile mature, adica cele foarte bine îngrijite, pot cunoaste perioade de criza atunci când apare un dezechilibru temporar în cazul nutritilor. Un bun observator al acvariilor va poate spune ca fenomenul algelor poate fi stopat numai în acvariile în care plantele au un bun control al nutritilor, dispun de un tratament chimic eficient si bineînteles în acvariile în care traiesc mâncatorii de alge. Pentru o mai buna întelegere, în rândurile de mai jos, va oferim o detaliere a tipurilor de alge si a tehnicilor pe care pasionatii de acvaristica le-au implementat cu succes pentru a controla raspândirea algelor.

TIPURI DE ALGE

1. ALGA NOROIOASA

Este mai mult o bacterie decât o planta si este considerata cea mai rea alga care va poate infecta acvariul. Creste foarte repede si fiind toxica nu poate fi atacata de mâncatorii de alge. În plus, omoara plantele prin sufocare si prin faptul ca le limiteaza accesul la lumina. Ceea ce o face în mod special periculoasa este faptul ca poate infecta chiar si acvariile foarte bine îngrijite daca acestea nu au suficienti nutriti. Cel mai bun tratament de stârpire a acestui tip de alga este cel cu eritromicina, un antibiotic care este vândut sub diferite denumiri drept medicament pentru pesti.
Tratamentul standard indicat în prescriptie este suficient pentru a îndeparta plaga cu aspect de noroi, chiar si în câteva zile. Dar pentru a preveni dezvoltarea rezistentei la antibiotice, va recomandam sa respectati tratamentul ca la carte chiar si în cazul în care vi se pare ca pata de namol a disparut. Daca nu respectati indicatiile, exista sanse foarte mari ca aceasta alga sa reapara dupa câteva luni iar antibioticele sa nu mai aiba nici un efect asupra ei. Daca stratul de noroi apare din nou cel mai indicat este sa schimbati conditiile de apa din acvariu de urgenta.

2. ALGELE BRUNE

În acvariu algele brune sunt în general reprezentate de diatomice. Se mai numesc astfel deoarece formeaza pete de culoare maro chiar pe plante dar cele mai vizibile sunt cele de pe geamul acvariului. Cel mai adesea apare chiar din prima etapa de viata a unui acvariu dar poate fi alungata cu un tratament simplu. Cel mai bun mâncator de alge maro este pestele pisica sau otocinclus vittatus. Acest tip de alga este cauzat de excesul de nutriti si de silicat.
Asa cum am spus se dezvolta de obicei sub forma unui strat foarte subtire pe elementele de decor sau pe geamurile bazinului. Indica lipsa luminii sau excesul de silicati. Nu uitati ca, cresterea cantitatii de lumina le face de obicei sa dispara.

3. ALGA VERDE

Este o adevarata alga unicelulara. Apare din primele stadii de evolutie ale unui acvariu cu plante si înfloreste foarte repede punând stapânire pe întreg acvariul. Daca apar în cantitati mai mici sunt considerate a fi un semn bun, mai ales în mediul bazic, dar daca se înmultesc foarte mult deja este un semnal de alarma. Algele verzi filamentoase sunt cel mai des întâlnite si pot ajunge la câtiva centimetri lungime. Acest tip de alge reprezinta dezvoltarea în exces a algelor microscopice care sunt determinate fie de iluminarea în exces, fie de un surplus de elemente nutritive. Alga verde nu poate fi controlata cu usurinta chiar daca schimbati apa foarte des. Trebuie sa reduceti sursa de micro nutriti care au tendinta de a le hrani floarea si deci le ajuta sa se raspândeasca foarte repede. Pentru un impact imediat, încercati o sterilizare cu ultraviolete care previne înflorirea lor chiar din prima zi.

4. BEARD ALGAE sau algele care seamana cu o barba.

Cresc de obicei pe frunzele plantelor si au culoare verde, foarte deschisa.
Individual au o textura foarte fina dar cresc mai ales în smocuri care seamana cu o barba verde. Pot ajunge pâna la 4 cm iar aspectul de barba le permite sa fie “pieptanate” de curentii de apa. Acest tip de alge face parte din categoria celor care nu pot fi stârpite cu usurinta. De asemenea, cresc foarte repede si pot umple întreg acvariul daca conditiile apei le sunt favorabile.

5. ALGELE TUFIS

Cresc în smocuri bogate de 2 – 3 mm lungime si au tendinta sa se stabileasca pe frunze precum Anubias, pe specia de plante numita Echinodorus dar si pe alte plante cu frunzele mari. De asemenea, pot acoperi si echipamentele introduse în acvariu. Mai este cunsocuta sub numele de Acrochaetium, Rhodochorton, Chantransia si este considerata a fi o alga rosie de tipul celei cunoscute sub numele de Audouinella. Nu poate fi stârpita cu usurinta si de aceea va recomand sa rupeti frunzele afectate. Echipamentul din acvariu poate fi curatat cu o solutie de decolorare si ulterior frecat pentru a fi îndepartate algele moarte. Cel mai drastic tratament ar fi cel pe baza de cupru.

ALGELE ROSII

Sunt o specie de alge care apare, din fericire, destul de rar într-un acvariu.

Dupa o lectura atenta a conditiilor si a factorilor care favorizeaza cresterea tuturor acestor tipuri de alge trebuie sa fiti constienti de faptul ca daca nu se iau masuri drastice aceste alge vor fi omniprezente în acvariu.
Pentru acvariile care contin numai pesti, cea mai buna solutie este utilizarea sterilizatorului cu ultraviolete. Aceasta solutie nu este însa potrivita pentru bazinele care contin plante, deoarece acestea vor fi afectate. Nu uitati de ca faptul ca, conditiile optime pentru plante, vor fi optime si pentru dezvoltarea algelor. Pentru a se înmulti algele profita de orice dezechilibru nutritional din acvariu.

4
Pentru incepatori / Totul despre primul acvariu
« : Martie 12, 2009, 11:47:18 am »
Primul acvariu reprezinta primul pas in lumea acvaristicii.
 Problema este ca aproape nimeni nu se informeaza inainte de a face acel pas si de obicei este un pas gresit, care duce la distrugerea complecta a ecosistemului ce trebuie mentinut .

Intr-un acvariu sunt atâtea detalii si curiozitati de descoperit, o diversitatea fascinanta de culori, jocuri inedite de miscare, un spectacol a carui frumusete nu se pierde decât în ochii nostri atunci când îl admiram. Din fericire tot acest spectacol este mentinut prin existenta acvariilor care ne aduc aceasta experienta chiar în casele noastre fiind poate cea mai eficienta maniera de relaxare si evadare dintr-o lume atât de agitata asa cum este lumea în care traim. Veti remarca voi însiva ca momentele petrecute în fata unui acvariu va vor determina sa va transformati, încet încet, într-un adevarat acvarist. Dar înainte de a deveni profesionist si a da sfaturi despre aceasta pasiune unica în felul ei, aveti nevoie la rândul vostru de un ghid care sa va îndrume spre cele mai bune rezultate în întretinerea unui acvariu.
În primul rand este o decizie exclusive personala modelul acvariului dorit, deoarece depinde de locul disponibil din locuinta, de integrarea sa în camera aleasa si bineînteles de bugetul de care dispune investitorul. Cel mai bun criteriu în alegerea unui acvariu este determinat de speciile de pesti care vor trai în interiorul acvariului.
Dintre pestii de apa dulce sunt unii care traiesc în apa rece (de exemplu pestii rosii) iar altii prefera apa calda (de exemplu pestii tropicali).

Tipuri de acvarii:

1 Acvariul comunitar: este cel mai raspândit deoarece contine diferite specii de pesti si familii de plante. Aceasta varietate implica faptul ca pestii si plantele vor fi perfect selectionati pentru a trai în armonie si pentru a constitui un ecosistem armonios.
2 Acvariul specific: nu contine decât pesti din aceeasi familie ceea ce implica necesitatea ca nevoile lor caracteristice sa fie atent respectate. În concluzie, din start trebuie sa va gânditi la marimea si la modul de amenajare al acvariului.
3 Acvariul de reproducere (în mod complementar) este rareori alegerea unui debutant în acvaristica caci mai întâi trebuie sa se specializeze. Acest tip de acvariu este rezervat exclusiv pentru reproducere.
Urmatoarele CRITERII trebuie respectate în mod constiincios cu scopul de a permite împerecherea pestilor:
- calitatea apei
- temperatura
- spatiul de circulatie.
Acvariul de crestere: alevinii sunt pastrati în acest tip de acvariu pâna ce ating o marime rezonabila care le permite sa nu fie mâncati sau chiar devorati de pestii maturi.
CRITERII care trebuie respectate:
- o alimentatie sanatoasa
- absenta solului sau a nisipului, a decoratiilor sau a plantelor ceea ce permite pastrarea unei igiene perfecte.
În fiecare casa sau apartament, orice camera poate deveni spatiul ideal pentru instalarea unui acvariu. Pentru amplasamentul sau trebuie sa respectati urmatoarele:
( a ) Alegeti locul definitiv pentru a evita pe viitor o mutare a echipamentului întreg.
( b ) Suportul trebuie sa fie solid si stabil pentru a evita orice zguduire sau lovitura puternica.
( c ) Prevedeti si o bucata de poliester pentru a o plasa sub acvariu.
( d ) Amplasarea acvariului trebuie facuta în apropierea unei prize.
Acvariul trebuie sa fie ferit de lumina solara deoarece contactul direct cu aceasta favorizeaza cresterea algelor.
Daca doriti o armonie perfecta cu decorul din camera unde veti amplasa acvariul, trebuie sa optati pentru un suport sau un corp de mobila personalizat. Daca alegeti un mobilier traditional atunci este necesar sa stiti ca acesta trebuie sa fie în masura sa suporte de 3 ori mai mult greutatea acvariului. Greutatea unui acvariu (acvariu + apa + décor din pietre) se estimeaza la aproape 1,5 din greutatea pe care ar trebui sa o contina.

INSTALAREA SI ECHIPAMENTUL ACVARIULUI

Solul.

Rolul sau este acela de a garanta calitatea vegetatiei. Cum sa îl instalam?
1 Amestecati un pietris foarte curat cu un îngrasamânt special. Dispuneti amestecul în panta, fiind înclinat din spate catre fata. Aceasta pozitionare va permite sa plasati mai multe plante în spatele acvariului si astfel, pestii vor evolua în fata acvariului spre placerea tuturor spectatorilor.
2 Puneti un al doilea strat de pietris (cu o grosime de 2 cm), special ales pentru a avea un rol estetic si cu scopul de a acoperi tot spatiul. Alegeti de preferinta un pietris natural, caci culoarea sa neutralizeaza reflectiile luminii care ar putea perturba cursul firesc al pestilor.

Decorul.

 Înainte de a plasa elementele de décor, umpleti acvariul cu apa curata (24 C) pâna la jumatate, fara sa miscati fundul bazinului. Pentru a obtine acest lucru, puteti sa amortizati jetul puternic varsând apa pe mâna sau într-o farfurie. Înainte de scufundare, elementele de décor (lemn, pietre etc) trebuie sa fie neaparat spalate cu apa (fara detergent) si este necesar sa le ancorati în nisip pentru a nu urca la suprafata. Lemnul de décor poate fi în prealabil tinut în apa fierbinte pentru a-l curata si pentru a scoate aerul din interiorul sau.
Atentie!
EVITATI pietrele calcaroase, materialele care contin metale, minerale si chiar daca va surprinde, nu introduceti corali si scoici în acvariile cu apa dulce (în general tot ceea ce provine din apa marii).
Nu SUPRAÎNCARCATI compozitia decorativa caci, chiar daca pestilor le place sa se ascunda, ei au nevoie de spatiu pentru a înnota!

Echipamentul.

Un acvariu reusit raspunde la o reteta simpla: esteticul armonizat cu o tehnica excelenta. În comert, exista deja o larga varietate de filtre, aparate de încalzire, de iluminat si pompe. Pentru a face alegerea potrivita aveti nevoie de câteva cunostinte simple care va vor permite sa mergeti direct catre produsul cel mai bun.

Încalzirea.

O camera încalzita normal (între 18 si 20 de C) nu este suficienta pentru a asigura temperatura corecta a apei (cu exceptia pestilor de apa rece). Astfel pestii tropicali au nevoie de temperatura apei în jur de 25 de C. Trebuie deci sa încalziti apa, rol care revine aparatelor de încalzit. Va recomand o rezistenta cuplata la un termostat, având o marime redusa si care va asigura temperatura aleasa. Înainte de a cumpara un aparat de încalzit, fiti siguri ca acesta respecta normele în vigoare.
INSTALAREA aparatului:
• Trebuie scufundat cel putin mai jos de clapeta de închidere
• Atentie sa nu atinga fundul bazinului.
• Calculati puterea necesara: 1 litru = în jur de 0.5 watti
• Fixati cu ventuza aparatul pe geamul din spatele acvariului.
• Un termometru vizibil în apa este necesar pentru un control permanent al temperaturii.

Atentie! În timpul procesului de curatenie sau de schimbare a apei, debransati priza de alimentare a aparatului de încalzit.

Filtrele

O buna filtrare a apei nu se multumeste sa opreasca, în timpul trecerii, materiile în suspensie din apa. Filtrarea are un rol esential în mentinerea unui mediu sanatos, ferit de substante toxice. Acest rol este jucat în mod natural de bacteriile care colonizeaza filtrele si care degradeaza în compusi inofensivi materiile azotate prezente în apa (dejectiile pestilor, mâncarea care nu a fost consumata etc…). Filtrarea este necesara pentru acvariile cu apa calda (apa dulce sau apa de mare) si apa rece.
Un filtru nou trebuie sa fie supus unei perioade de maturizare înainte de a fi utilizat cu toata eficacitatea. Are nevoie de 4 sau 6 saptamâni pentru ca, culturile bacteriene necesare în ecosistemul acvariului, sa se dezvolte. Numai în acest stadiu, acvariul va atinge echilibrul sau biologic perfect.

Pompa de aer

Este cea care furnizeaza pestior oxigenul de care au nevoie si permite functionarea difuzorilor decorativi. Este de preferat sa o fixati cât mai sus posibil, mai sus decât nivelul apei, pentru a evita ca refluxul de apa sa o atinga sau poate chiar sa îi perturbe functionarea. În caz contrar este necesara instalarea unui anti-sifon. Aerarea se va efectua plasând un difuzor la capatul tubului.

De ce o pompa de aer?
• Pentru ca pestii au nevoie de oxigen, dar si pentru ca permite oxigenarea deseurilor organice. Astfel acvariul ramâne tot timpul curat.
• Noaptea plantele nu produc oxigen si astfel trebuie acoperita aceasta carenta pentru a garanta echilibrul ecosistemului.
• În egala masura, pompa de aer permite si animarea acvariului punând în miscare elementele decorative.

Atentie! Nu aerati prea mult acvariul. O aerare foarte puternica pune în suspensie un numar important de particule care se depun pe plante si distrug plantele mai vechi sau mai mature. De asemenea, prea multa aerare elimina gazul carbonic de care plantele au atâta nevoie în procesul de crestere.

CÂND sa utilizati o pompa de aer?
• Daca observati ca pestii se ridica în mod frecvent la suprafata pentru a respira.
• Daca folositi anumite produse active care consuma din cantitatea de oxigen (de exemplu medicamente, algicide, produse de tratare)
• Daca acvariul dumneavoastra este foarte populat cu pesti
• Daca aveti în acvariu radacini care consuma oxygen
• Daca temperatura este ridicata
• Daca aveti pesti de mari dimensiuni.

ILUMINATUL

Un iluminat eficient si bine pozitionat va pune în valoare fauna, flora si compozitia de ansamblu a acvariului. Mai mult, gratie unei bune iluminari, clorofila se dezvolta în mod corect si ofera o nuanta sanatoasa de verde tuturor plantelor ceea ce este un semn de sanatate. În mod opus, daca iluminatul nu este corect, atunci nici fotosinteza plantelor nu functioneaza în mod normal ceea ce poate avea consecinte grave asupra echilibrului general al acvariului.

Exista 4 tipuri de ILUMINAT:
1. becuri electrice
2. tuburi fluorescente specifice (acestea sunt foarte economice si asigura o buna difuzare a luminii). Dupa ce sunt sunt folosite mai multi timp, tuburile îsi pierd din intensitate, în consecinta trebuie sa le schimbati în fiecare an.
3. lampi cu vapor de mercur (HQL) – sunt recomandate acvariilor deschise de mari dimensiuni
4. lampi cu halogen (HQI) pentru acvariile rezervate nevertebratelor marine.

INTENSITATEA iluminarii – reguli:

- durata între 8 – 10 ore pe zi
- folositi instalatia câteva zile fara sa aveti pesti in acvariu ca sa verificati daca merge instalatia. Acest lucru va permite plantelor sa prinda radacini si va usura demarajul vietii organice.
- puterea de iluminare generala trebuie sa fie de 0.5w / 1 L

PLANTAREA :

Pe lânga aspectul decorativ care atrage atentia si admiratia spectatorilor catre acvariul personal, plantele furnizeaza si oxigenul necesar pestilor. Dar pentru a fi admirate plantele trebuie bineînteles… plantate iar pentru a avea rezultate pe masura trebuie sa respectati câteva observatii:
- Dispuneti plantele astfel încât sa aiba spatiu sufficient si o buna expunere la lumina.
- Înainte de a le planta, umpleti jumatate din acvariu si taiati din radacini.
- Smulgeti toate frunzele moarte sau bolnave.
- Plasati pe fundul acvariului plantele groase si în fata pe cele mici. Aceasta amplasare va ajuta la evolutia pestilor.
- Rearanjati cu palma toate gaurile pe care le-ati lasat în urma operatiei de plantare.
- Consolidati înradacinarea plasând îngrasamânt în sol si în apropierea radacinilor.
- Nu uitati sa umpleti acvariul la final.
- Varsati în apa un produs care va ajuta la dezvoltarea frunzelor.

UMPLEREA acvariului:

De cele mai multe ori, apa de la robinet va sta la baza apei din acvariul dumneavoastra. La baza caci ea va trebui sa fie tratata, îmbogatita si supravegheata pentru a deveni apa adaptata la viata din acvariu. Pentru umplere acvariului, puneti o farfurie deasupra pietrisului, pe fundul bazinului si varsati apa care în acest mod nu va rascoli deloc pietrisul.

INTRETINEREA acvariului

Pentru a avea un acvariu cu pesti si plante sanatoase, cu apa curata si fara alge trebuie sa respectam cateva conditii. Apa din acvariu se schimba oadata pe saptamana in proportie de 25-30% pentru a se elimina din nitritii adunati si pentru a-i pastra propietatile chimice neschimbate. In cazul unor acvarii mai aglomerate apa se poate schimba si mai des iar in cazul acvariilor cu pui poate fi schimbata si zilnic dar niciodata mai mult de 30-40% sau TOATA. Schimbatul apei des nu dauneaza nici pestilor nici plantelor, ba chiar e benefic daca e facut in proportia indicata. Un schimb masiv de apa poate duce la imbolnavirea pestilor pentru ca nu au timp sa se obisnuiasca cu schimbarea brusca in chimia apei.
De obicei schimbatul apei se face cu o pompa speciala cu furtun si palnie la un capat cu care se curata si fundul acvariului de resturile ramase de la mancare pestilor sau cu excrementele acestora. Aceasta curatare trebuie facuta temeinic, daca se aduna prea multe substante daunatoare apa se impute iar pestii se imbolnavesc.
Deasemenea pentru a nu avea probleme cu algele acvariul trebuie ferit de lumina directa a soarelui. Algele intotdeauna vor aparea intr-un acvariu, acestea se depun pe tot ce inseamna decor si chiar si pe geam. Exista diferite dispozitive care curata geamurile acvariului pentru a vedea clar pestii la orice magazin de acvaristica.

5
REGULI ! / Reguli generale
« : Martie 12, 2009, 10:20:52 am »
 
  Administratorii sunt persoanele care detin drepturile de proprietate asupra acestui forum si se ocupa atat cu partea tehnica a acestuia, cat si cu partea administrativa.
  Administratorii au dreptul de a gestiona orice post facut pe acest forum si nu raspund in fata celorlalti membri pentru actiunile lor. De asemenea, acestia pot sterge complet sau partial posturile facute de forumisti fara sa fie obligati sa dea explicatii.

  Moderatorul isi asuma responsabilitatea de a aranja pe cat posibil si mai clar forumul fara a crea divergente intre grupuri .
Daca moderatorul este acuzat de o infractiune rea voita , Administratorul are dreptul de a lua o decizie, dar numai dupa ce a asistat la o discutie intre cele 2 capete de acuzare .
Acesta va avea cel putin o postare anuala . La fel si Utilizatorii sub titulatura de " Acvarist Profesionist " .
     
  Reguli ce avizeaza toti userii acestul forum

 
( a ) Materialele publicate de forumisti devin si proprietatea site-ului acvariul.ro. Publicarea integrala sau a unor parti din articolele scrise pe forum se vor face numai cu acordul proprietarilor .
( b ) Fiecare membru al forumului acvariul.ro este responsabil pentru continutul celor scrise.
( c ) Informatiile personale nu vor fi dezvaluite catre terti fara consimtamantul persoanei in cauza, decat in cazurile prevazute de lege.
( d ) Calitatea de forumist poate fi revocata temporar sau definitiv pentru incalcarea regulamentului, a normelor bunului simt sau a legii, indiferent de vechimea sau numarul de posturi al userului.
( e ) Necunoasterea regulamentului nu absolva pe nimeni de pedeapsa.
( f ) Publicitatea este permisa doar cu acordul administratorului. Pentru obtinerea permisiunii folositi mesajele private.
( g ) Orice topic pus aiurea atrage dupa sine atentionarea userului si mutarea topicului la sectiunea care trebuie. Abuzul se sanctioneaza cu avertisment.
( h ) Nu se admite devierea de la subiect prin mesaje in afara de subiect (off topic).
( i )  Nu este permisa, sub nici o forma, folosirea unui limbaj necivilizat si/sau obscen, antisemit sau rasist. 
( j ) Nu este permisa folosirea unui limbaj neadecvat si/sau comentarii deplasate la adresa altor membri.
( k ) Nu este permisa, sub nici o forma, folosirea unui limbaj tip "IRC" (daka, km, lol etc.) si nici a scrierii cu sh, tz, k, etc. Dorim sa punem accent pe calitatea mesajului, atat din punct de vedere al continutului cat si ca mod corect de redactare in limba romana si nu pe "cantitatea" sa. Incercati sa folositi regulile de ortografie, semnele de punctuatie si o exprimare cat mai clara.
( l ) Nu este permis atacul la persoana ci, eventual, ideile lor. Respectati userii forumului si folositi un limbaj civilizat pentru a putea fi respectati la randul vostru.
( m) Fiecare forumist are dreptul la un singur utilizator pe forumul acvariul.ro. Inregistrarea mai multor nume de utilizator pentru aceeasi persoana se constituie abuz si duce la blocarea tuturor conturilor respective.
( n ) Nu se accepta postarea de link-uri catre alte site-uri cu scopul de a face reclama. Totusi se accepta link-uri atunci cand firul discutiei o cere. De asemenea, atunci cand este cazul se pot face referiri la nume de produse/firme. Nu este permisa reclama agresiva la o anumita categorie de produse sau firme.
( o ) Nu este permisa includerea in semnatura a unui nume sau link catre un site in scopul de a face reclama de orice fel fara aprobarea prealabila a proprietarului forumului. Linkurile catre topicuri sau galeria de poze acvariul.ro sunt permise.
( p ) Administratorii isi rezerva dreptul de a edita semnaturile, nick-urile si avatarii ce incalca acest subpunct. Avatarii, semnaturile si nick-urile trebuie sa nu aiba tenta antisemita, rasista sau obscena.
( r ) Cerem userilor sa posteze in subforumurile adecvate cererii lor. Postarea in alte sectiuni decat cele pentru care se face discutia duce la intarziere in primirea unor raspunsuri precum si la aglomerarea inutila a unor topicuri.
( s ) Userii vor respecta deciziile moderatorilor/administratorilor. Nu este permisa atentionarea in public a moderatorilor sau administratorilor, daca aveti ceva de semnalat utilizati mesajele private.

  Nerespectarea acestor prevederi, mai sus mentionate, se sanctioneaza cu avertisment si in functie de gravitate chiar si cu retragerea dreptului de a mai activa pe acvariul.ro.

  Dispozitii finale

  In momentul inregistrarii se considera ca ati citit acest regulament si sunteti de acord cu cele scrise aici. Daca sunteti deja inregistrat in momentul afisarii regulamentului, actiunea de a posta in continuare inseamna o acceptare tacita a continutului sau, indiferent daca l-ati citit sau nu.
Prezentul regulament poate sa nu acopere toate situatiile care pot aparea pe forum. In acest caz masurile care se vor lua vor viza intotdeauna bunul simt si buna functionare a forumului.
Prezentul regulament poate fi schimbat oricand, modificarile urmand a fi anuntate printr-un mesaj la sectiunea “Stiri”.

Pagini: [1]